Mi a zongora módszertan tantárgy? Mi a célja? Mi a tárgya/tartalma?
Egyetemi tantárgyként a zongora-hangszerjáték módszertana szorosan kapcsolódik a hangszeres főtárgyi oktatáshoz, mint annak elsősorban elméleti kiegészítője és támogatója. Célja a két tantárgynak tehát általánosságban azonos.
A zongora főtárgy-oktatás, így a zongora főtárgyi metodika célja az előadó, a zene és a hangszer hármas kapcsolatának minél intenzívebb elmélyítése egy zenemű művészi előadása érdekében, vagyis a tanítvány előadóművészi készségeinek, újraalkotó fantáziájának kifejlesztése a zongorairodalom mesterművei által a hangszer játéktechnikájának elsajátításán keresztül.
A zenetanulás általában és a hangszertanulás specifikusan nem nélkülözheti a személyes emberi kapcsolatok katalizátorát. Ami viszont ezen a szükségszerűen szubjektív élményen túl objektíven megragadható, rendszerezhető, azt tekinthetjük a módszertan tárgyának/tartalmának.
- Tanár: Bakosné Tripolszki Teréz
- Tanár: Bánfi Barna
- Tanár: Bassi-Nagy Katalin
- Tanár: Cziglényi Ákos
- Tanár: Deákné Kecskés Mónika
- Tanár: Duleba Lívia
- Tanár: Endrődy Sándor
- Tanár: Harasztia Zoltán
- Tanár: Hontvári Csaba
- Tanár: Horváth László
- Tanár: Kecskés Mónika
- Tanár: Lampert Bálint
- Tanár: Lugosi Róbert
- Tanár: Molnár Gyula
- Tanár: Papp Balázs
- Tanár: Ruppert István
- Tanár: Salvi Nóra
- Tanár: Szabó Magdolna Mária
- Tanár: Szalai Edina
- Tanár: Varga Gábor
- Tanár: Vitályos Balázs
- Tanár: Zétényi Tamás