Mi a zongora módszertan tantárgy? Mi a célja? Mi a tárgya/tartalma?
Egyetemi tantárgyként a zongora-hangszerjáték módszertana szorosan kapcsolódik a hangszeres főtárgyi oktatáshoz, mint annak elsősorban elméleti kiegészítője és támogatója. Célja a két tantárgynak tehát általánosságban azonos.
A zongora főtárgy-oktatás, így a zongora főtárgyi metodika célja az előadó, a zene és a hangszer hármas kapcsolatának minél intenzívebb elmélyítése egy zenemű művészi előadása érdekében, vagyis a tanítvány előadóművészi készségeinek, újraalkotó fantáziájának kifejlesztése a zongorairodalom mesterművei által a hangszer játéktechnikájának elsajátításán keresztül.
A zenetanulás általában és a hangszertanulás specifikusan nem nélkülözheti a személyes emberi kapcsolatok katalizátorát. Ami viszont ezen a szükségszerűen szubjektív élményen túl objektíven megragadható, rendszerezhető, azt tekinthetjük a módszertan tárgyának/tartalmának.
- Trainer/in: Teréz Bakosné Tripolszki
- Trainer/in: Barna Bánfi
- Trainer/in: Katalin Bassi-Nagy
- Trainer/in: Ákos Cziglényi
- Trainer/in: Mónika Deákné Kecskés
- Trainer/in: Lívia Duleba
- Trainer/in: Sándor Endrődy
- Trainer/in: Zoltán Harasztia
- Trainer/in: Csaba Hontvári
- Trainer/in: László Horváth
- Trainer/in: Mónika Kecskés
- Trainer/in: Bálint Lampert
- Trainer/in: Róbert Lugosi
- Trainer/in: Gyula Molnár
- Trainer/in: Balázs Papp
- Trainer/in: István Ruppert
- Trainer/in: Nóra Salvi
- Trainer/in: Magdolna Mária Szabó
- Trainer/in: Edina Szalai
- Trainer/in: Gábor Varga
- Trainer/in: Balázs Vitályos
- Trainer/in: Tamás Zétényi