Mi a zongora módszertan tantárgy? Mi a célja? Mi a tárgya/tartalma?
Egyetemi tantárgyként a zongora-hangszerjáték módszertana szorosan kapcsolódik a hangszeres főtárgyi oktatáshoz, mint annak elsősorban elméleti kiegészítője és támogatója. Célja a két tantárgynak tehát általánosságban azonos.
A zongora főtárgy-oktatás, így a zongora főtárgyi metodika célja az előadó, a zene és a hangszer hármas kapcsolatának minél intenzívebb elmélyítése egy zenemű művészi előadása érdekében, vagyis a tanítvány előadóművészi készségeinek, újraalkotó fantáziájának kifejlesztése a zongorairodalom mesterművei által a hangszer játéktechnikájának elsajátításán keresztül.
A zenetanulás általában és a hangszertanulás specifikusan nem nélkülözheti a személyes emberi kapcsolatok katalizátorát. Ami viszont ezen a szükségszerűen szubjektív élményen túl objektíven megragadható, rendszerezhető, azt tekinthetjük a módszertan tárgyának/tartalmának.
- Teacher: Teréz Bakosné Tripolszki
- Teacher: Barna Bánfi
- Teacher: Katalin Bassi-Nagy
- Teacher: Ákos Cziglényi
- Teacher: Mónika Deákné Kecskés
- Teacher: Lívia Duleba
- Teacher: Sándor Endrődy
- Teacher: Zoltán Harasztia
- Teacher: Csaba Hontvári
- Teacher: László Horváth
- Teacher: Mónika Kecskés
- Teacher: Bálint Lampert
- Teacher: Róbert Lugosi
- Teacher: Gyula Molnár
- Teacher: Balázs Papp
- Teacher: István Ruppert
- Teacher: Nóra Salvi
- Teacher: Magdolna Mária Szabó
- Teacher: Edina Szalai
- Teacher: Gábor Varga
- Teacher: Balázs Vitályos
- Teacher: Tamás Zétényi