Tisztelt Hallgatók!


Elkészítettem Önök számára Kockázatmenedzsment c. tárgy COEDU tananyagának szelearning változatát, a tananyag egyes részeinek modernizálásával.  

Kérem, hogy ebben dolgozzanak. Az átszerkesztett tananyag lehetővé teszi a tananyag gyors áttekintését, megértését. 

Kérdéseiket feltehetik a felület fórum oldalán és üzenetben is állok szíves rendelkezésükre. 


A tananyag a következő URL-n érhető el: https://szelearning.sze.hu/course/view.php?id=4181


A pandémiára való tekintettel a szemeszterben a tárgy sikeres teljesítéséhez a következő feladatokat kell végrehajtaniuk:


1. Minden leckevégi feladatot és modulzáró tesztet kötelező kidolgozni és elmenteni a szelearning felületen. Határidő: 2021.04.30., péntek, 24:00. Kérdés, észrevétel esetén állok szíves rendelkezésükre, elektronikus formában a szelearning felületen 

küldött üzenetek formájában.


2. A tantárgyból beadandó dolgozatot kell elkészíteniA beadandó dolgozatot 2021. május 7., péntek, 24:00-ig lehet benyújtani a https://szelearning.sze.hu/course/view.php?id=4181 URL-en erre a célra kialakított felületen, pdf. formátumban. 

Ekkor a tárgyból beadott dolgozat alapján megajánlott jegy kapható. 


3. Amennyiben a tantárgyból beadandó dolgozatot 2021. május 7., péntek, 24:00-ig nem tudja elkészíteni, a választott vizsgaidőpont előtt 2 munkanappal a tárgy szelearning oldalán erre a célra kialakított beadandó dolgozat felületen is megteheti. 

Vizsgaidőpontok a Neptunban kerülnek kiírásra, összesen 5 alkalom. 


A dolgozat terjedelme minimum 12 maximum 15. oldal, Times New Roman 12pt, sorkizárt, szimpla sorköz. Szakirodalmi hivatkozások rendje az akadémiai elvárások szerinti. Útmutatót erről itt olvashat pl. itt: http://www.lib.uni-corvinus.hu/content/hivatkozas

Plágium a dolgozat elégtelen minősítését vonja maga után. 


Választható témakörök:


1. A pandémia hatása a kockázatmenedzsment folyamatokra a vállalati gyakorlatban - lehetőségek, veszélyek, újítások 


2. A pandémia hatása a magyar háztartások kockázataira - kockázatkezelési javaslatok


3. A pandémia hatása a kis- és középvállalati szektorra - lehetőségek, veszélyek, újítások 


A beadott dolgozat minőségének értékelése képezi a megajánlott jegy és vizsgajegy alapját.


A következő tulajdonságok jellemzik a minőséget:

1. Értékelés és elemzés széles szakirodalmi bázisra és forrásra támaszkodik

2. Kritikai szemléletben értekezik a kutatási eszmékről, teóriákról és koncepciókról 

3. Érvelés - jól strukturált, megalapozott, a kritikus és független gondolkodásról tanúbizonyságot tesz.

Értékelés

Első osztályú (70% felett) - kiváló

Kiválóság jellemzői:

• a szakirodalom és információk széles körének szakszerű használata

• a kritikai elemzés és független véleményalkotás magas szintje 

• az érvelésd minősége a tárgyalt kérdésben

• a források teljes és egyértelmű azonosítása

• a magyarázatok és értékelések egyedisége és eredetisége

• az esszékkel kapcsoplatos 9 elvárás mindegyikének figyelembe vétele

Másodosztályú, 2.1 (60-69%) - jó

Néhány szempont alapján gyengébb mint az első osztály. A tipikus 2.1-es esszé

• széleskörű ismeret és a probléma világos értelmezése

• a kritikai elemzés és független véleményalkotás magas szintje 

• az esszékkel kapcsolatos 9 elvárás mindegyikének figyelembe vétele

Másodosztályú, 2.2 (50-59%) - közepes

A tipikus 2.2 néhány önálló gondolatot tartalmaz, de

• egyenlőtlenség jellemzi a szakirodalomfeldolgozást

• részletes mint mások

• hiányzik az alapos konceptualizálás, markáns a kritika nélküli átvétele a szakirodalomnak 

• az esszékkel kapcsolatos elvárások mindegyikének figyelembe vétele hiányzik, például zavaros fogalomhasználat jellemzi, nem pontos és nem konzisztens a forráshasználat, nem megfelelő a fogalomhasználat

Harmadosztályú (40-49%) - elégséges

A tipikus harmadosztályú esszé

• kevés önálló gondolatot és kritikai szemléletet tartalmaz

• parciálisan és felületesen tartalmazza a kulcsfogalmakat és eredményeket

• a témát jól ragadja meg, de rossz a szerkezete, számos irreleváns tartalommal bír.

• nem megfelelő a szóhasználat, rossz és pontatlan a forráshasználat.

Elégtelen (40% alatt) 

Jellemző karakterisztika:

• számos pontatlanság és mulasztás

• megalapozatlan vélemény

• kritikai szemlélet hiánya

• nem a fő kérdésre reagál

• rossz minőségben van megírva

• nincs szakirodalmi hivatkozás

• alacsony olvasottságról tesz tanúbizonyságot.


Ha kérdésük van, keressenek bátran, állok szíves rendelkezésre e-mailben, valamint a szelearning oldalon keresztül. 


Jó egészséget kívánok.


Üdvözlettel:

Kovács Norbert